Pagina's

09 januari 2014

Donderdagse deken-update

Bij Anita las ik vandaag haar "Donderdagse deken-update", en dacht, ik doe mee! Want in de kerstvakantie zette ik eindelijk de laatste steken aan een sjaal die ik in de vorige kerstvakantie begon, en daar was ik erg blij mee, want wat was dat een saai patroon om aan te werken! Ik moet de sjaal nog opspannen en dan zal ik hem laten zien. Toen ging ik dus op zoek naar een nieuw projectje voor 's avonds bij de tv, en vond dat op dit blog. In het Frans weliswaar, maar door het getekende schema heel goed te begrijpen. Niet lastig ook, en dus een prima avondproject!


En dus is hier mijn eerste donderdagse deken-update. Mijn deken is op dit moment 130 cm breed (maar er komt nog een rand omheen, dus hij wordt nog iets breder), en ca. 23 cm hoog. Ik ben er een dikke week geleden mee begonnen. Ik maak hem van resten katoen (Catania en vergelijkbare garens) die ik nog had liggen, aangevuld met nieuw, op naald 3,5. De bedoeling is dat het een deken voor de yogalessen wordt, maar wie weet verzin ik er tegen de tijd dat hij klaar is wel een andere bestemming voor. Ik heb nog even de tijd om dat te bedenken, al vind ik dat het best snel groeit! Op het blog van Anita kun je meerdere dekentjes bekijken, zij verzamelt alle blogs die meedoen aan de updates!

Geen opmerkingen:

Wie volgt dit blog?